ИНТЕЛРОС > №1, 2015 > КУЛЬТУРНАЯ ПОЛИТИКА И СТРАТЕГИЯ КОНСТРУИРОВАНИЯ ИМИДЖА ТЕРРИТОРИИ Оксана Игнатьева, Олег Лысенко
|
Игнатьева Оксана Валерьевна (Пермь, Россия) —
В данной статье рассматриваются первые концептуальные итоги практик брендинга городов в России в контексте культурной политики. Предпринимается попытка соотнести российскую культурную политику в регионах с моделями европейской культурной политики. Выделяются проблемы и противоречия российской культурной политики. Обозначаются перспективные линии исследования российского варианта брендинга городов
Oksana V. Ignatieva (Perm, Russia) — Oleg V. Lysenko (Perm, Russia) — ON CULTURAL POLICIES AND STRATEGIES OF CONSTRUCTION OF TERRITORIAL IMAGE The article examines the foremost conceptual results of branding practices in several Russian cities using theoretical model of cultural politics as the basis. The article compares Russian local cultural policies to various European models of cultural policy. The article identifies contradictions and problems of Russian models of cultural policy. Finally, the study gives proposes new perspective projects of research of Russian territorial branding Вернуться назад |