ИНТЕЛРОС > №3, 2015 > Креативность, арт-менеджмент и проблемы теории искусства

Елена БОГАТЫРЕВА
Креативность, арт-менеджмент и проблемы теории искусства


19 февраля 2017

Академия медиаиндустрии,
Москва, Россия
Проректор,
доктор философских наук

Искусство эпохи модерна, модернизм и современное искусство объединены общей линией развития. «Модерн» и «модернизм» не являются синонимами. Под «модерном» подразумевается социокультурное явление, в рамках которого на рубеже XIX-ХХ вв. возникает новая эстетическая парадигма «модернизм». Искусство модернизма задаёт новую модель эстетического восприятия, характерной чертой которой становится фигура посредника. К установкам и принципам модернизма восходят также некоторые приёмы арт- менеджмента.

 

CREATIVITY, ART-MANAGEMENT AND PROBLEMS OF ART THEORY

Elena BOGATYREVA

Academy of Media Industry,
Moscow, Russia Vice-Principal,
Doctor of Science in Philosophy
elenabogat@yandex.ru

Art of the modernity, modernism and contemporary art are all committed to a single line of development. Author distinguishes between “Modernity” and “Modernism” (modernist art). Art of the modernity stands for a socio-cultural environment which produced a new esthetic paradigm of “modernism” at the turn of the XXth century. The modernist art introduced a new pattern of esthetic perception with a role of an intermediary as its distinctive feature. Modernist principles and approaches are what the certain artmanagement methods can be traced back to 


Вернуться назад